Rioolratten

Jan Baelemans
Ratriool

Maandag. 5 februari 2013. 12.30 uur.

Ring ring.

Hé, niet de telefoon? Nee, de voordeur. Een jonge man van Zeker & Mobiel. Tip: Google op mobiel & zeker en huiver.

"Goedemorgen." "Goedemorgen, ik ben van Zeker & Mobiel en wij kunnen huiseigenaren nu dezelfde service bieden als huurders!" "Zo?" "Heeft u geen last van verstoppingen? Ruikt u niet geregeld een rioollucht? Heeft u geen problemen met water dat niet weg wil lopen?" Jawel, maar dat ga ik hem niet vertellen! JB. "Nee hoor, hoezo?" "Wel, riolen (oh hij had het over het riool! JB) gaan na 10 jaar altijd problemen geven (de mijne al bijna 25 jaar niet. JB) en nu kunnen wij huiseigenaren dezelfde service bieden als huurders!" "Zo klinkt interessant!" Wat heeft Zeker & Mobiel nu met een riolering te maken? JB."Problemen met de riolering wordt bij huurders altijd betaald door de woningcoorperatie (door de bewoners via de huur zelf dus uiteindelijk JB.). Huiseigenaren moeten het vanaf de erfgrens zelf betalen en dit zijn bedragen van 300 euro of meer. Mag ik uw naam en adres?" Is dit voor een enquete? Misschien. JB. "Ja hoor bla bla mans en dezestraat nummer dit (i.v.m. privacy van de blogger, dit is niet zijn echte naam en adres)" "Voor 15 euro per maand kunt u 3x per jaar gebruik maken van de service en als u per jaar betaald krijgt u 20 euro korting!" "Kllinkt mooi maar ik wil er even over nadenken, sorry dat je het formulier al zover hebt ingevuld." "Geef niks, dan ben ik over een uurtje terug." "Ja maar ik denk dat ik wel wat langer nodig heb." "Helaas meneer we zijn hier vandaag voor het laatst!" (Verkooptruc #3, niet bij mij dus! JB) "Ik zal straks een foldertje in de bus stoppen, goededag." "Een prettige dag verder".

MOBIEL & ZEKER, WAAR BLIJFT MIJN FOLDERTJE?